دکتر خدایار عبداللهی
مشاور بازاریابی و فروش
khodayarabdollahi7@gmail.com
خویشتن مصرف کننده
ما محصولاتی را می خریم چون می خواهیم جنبه هایی از خویشتن را آشکار یا پنهان کنیم .هر مصرف کننده دارای خویشتن است که صرفا به شهرت خود فکر می کند .زندگی هر انسانی منحصر به فرد است .
تاکید بر ماهیت منحصر به فرد خویشتن در جوامع غربی بیشتر است .بیشتر فرهنگ های شرقی بر اهمیت خویشتن جمعی تاکید می کنند که در آن فرد هویت خود را عمدتا از گروه اجتماعی می گیرد .فرهنگ غربی عموما طرفدار درک مستقلی از خویشتن است که بر جدایی ذاتی هر فرد تاکید می کند .
در برخی فرهنگ های آسیایی مقررات صریحی در مورد لباسهای خاص و حتی رنگها ایجاد کرده است که طبقات اجتماعی و پیشه های مختلف مجاز به استفاده از آنها بودند.ولی در فرهنگ های غربی کارکنان تاکید می کنند خویشتن منحصر به فرد خود را نشان دهند مانند جمعه یراحت