اخبار عمومی / گوناگون

کاربرد رشته نشانه شناسی در بازاریابی

کاربرد رشته نشانه شناسی در بازاریابی

دکتر خدایار عبداللهی

مشاور بازاریابی و فروش

khodayarabdollahi7@gmail.com

کاربرد رشته نشانه شناسی در بازاریابی:

رشته نشانه شناسی بما کمک می کند تا بفهمیم بازاریابان چگونه از نمادها برای ایجاد معنا استفاده می کنند.

بازاریابان تلاش می کنند که با ایجاد روابط بین محصولات و خدمات خود و صفات مطلوب ،با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند .تحلیل نشانه شناختی شامل تناظر بین محرکها و معانی علامتها است .معنای مورد نظر ممکن است تحت لفظی باشد برای مثال یک شمایل از قبیل یک تابلوی خیابانی از تصویر کودکان در حال بازی و یا درصورتی که متکی بر مشخصات اشتراکی باشد از نوع نمایه ای باشد برای مثال رنگ قرمز در تابلوی توقف که به معنای خطر است .

همچنین معنا ممکن است با نماد انتقال داده شود که در آن یک تصویر بر اساس قرارداد یا توافق اعضای یک جامعه معنا داده می شود برای مثال تابلوهای توقف هشت ظلعی هستند در حالی که تابلوهای حرکت مثلثی هستند .

تداعیهای ایجاد شده از سوی بازاریابان خیلی از اوقات زمانی که مصرف کنندگان کم کم تصور می کنند که خیال واقعیت دارد به واقعیت های زند داردتبدیل می شوند .ما به این واقعیت ابر واقعیت می گوییم .مثل تصویر گاوچران که سیگار مالبرو بر لب .نشان دهنده به اصطلاح روحیه پیشتاز آمریکایی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *