اخبار عمومی / گوناگون

خود انگاره و عزت نفس رفتار مصرف کننده

خود انگاره و عزت نفس رفتار مصرف کننده

دکتر خدایار عبداللهی

مشاور بازاریابی و فروش

khodayarabdollahi7@gmail.com

 

خود انگاره و عزت نفس رفتار مصرف کننده

خود انگاره : باورهایی را که یک فرد درباره صفات خود دارد و چگونگی ارزیابی  از خودش بر مبنای این کیفیت ها را در بر می گیرد .

عزت نفس : به معنای مثبت بودن خود انگاره فرد است .

آلبرت کولور از جذابیت عزت نفس برای تبلیغ محصول جدیدی که منعکس کننده ی جامعه در حال تغییر است استفاده می کندد:نرم کننده بافت نرم و زیبای مخصوص من که جایگزینی برای اتو کرن مو یا تخت کردن است .این محصول برای مادران سفید پوستی است که نمی دانند با موی بچه های چندنژادی خود که مشکلات بافت مو دارند چکار کنند .بخش مربوط به عزت نفس این برنامه تبلیغاتی ، به نام خودتان را دوست بدارید :موهایتان را دوست بدارید ،شامل یک وب سایت است که گفت و گوهای آغازین برای کمک به والدین برای گفتگو با دختران خود درباره ی خود انگاره عرضه می کند .

ارتباطات بازاریابی می تواند بر عزت نفس مصرف کننده تاثیر بگذارد مانند تصویر خوشحالی یک فرد مصرف کننده در آگهی ها

یک راه عزت نفس در محصول ،عزت نفس را مشکل دار بدانیم و سپس راه حل را در مصرف محصول مورد نظر بیابیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *