اخبار عمومی / گوناگون

خویشتن های چندگانه رفتار مصرف کننده

خویشتن های چندگانه

دکتر خدایار عبداللهی

مشاور بازاریابی و فروش

khodayarabdollahi7@gmail.com

خویشتن های چندگانه رفتار مصرف کننده

به طریقی می توان گفت هر یک از ما چند فرد متفاوت است .ما به اندازه نقش های اجتماعی متفاوتی که داریم خویشتن های متفاوتی داریم .یک فرد ممکن است برای ایفای هر نقش به محصولات وخدمات متفاوتی نیازمند باشد.مثلا یک زن وقتی کارمند است از عطر آرام استفاده می کند ولی وقتی نزد همسر است از عطر تند استفاده می کند .

از نظر راهبری ،معنای این مطلب  آنست که شاید یک بازاریاب بهتر باشد که قبل از ارایه محصولاتی که برای ایفای نقش خاصی مورد نیازهستند ،ابتدا مطمئن شود هویت نقش مناسب فعال است .یک راه بدیهی برای انجام دادن این کار آنست که پیام های تبلیغاتی را در محیط هایی قرار دهیم که افراد با احتمال بیشتری به هویت نقش مربوطه آگاه هستند .برای مثال محصولات آمادگی جسمانی و نیرو بخش را در مسابقه ی ماراتون تبلیغ کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *