دکتر خدایار عبداللهی
مشاور بازاریابی و فروش
khodayarabdollahi7@gmail.com
هویت مجازی رفتار مصرف کننده
فرد در دنیای واقعی دارای کی هویت است ولی در دنیای مجازی دارای هویت دیگر است و یا به عبارتی هویت مجازی دارد .
امروزه در حالی که شاهد رشد عظیم دنیاهای مجازی تعاملی زنده هستیم (مانند بازیهای کامپیوتری آنلاین روی اینترنت ) که به افراد امکان می دهد که در فضای مجازی هویت های مجازی اختصاص دهند .یک آشپز ممکن است در دنیای مجازی خود را یک جنگجو سامورایی معرفی کند و..
یا آواتارهای بر بستر متاورس که ممکن است شخصیت واقعی باشد یا اینکه نمونه تغییر یافته با مضخصات جسمانی تشدید شونده باشد و یا ژدهای بالدار و یا ابر قهرمان باشد .
محققان بتازگی شروع به بررسی این مطلب کرده اند که این خویشتن های اینترنتی چه تاثیری بر رفتار مصرف کننده دارد .