برنامه بازاریابی
برنامه بازاریابی یک سند مکتوب است که وضعیت کنونی شرکت را با توجه به مشتریان ، رقباو محیط بیرونی به تفصیل شرح می دهد و رهنمودهایی برای محقق ساختن اهداف ، اجرای اقدامات بازاریابی و تخصیص منابع طی دوره برنامه ریزی ارائه می کند .
در دنیای امروز دگرگونیهایی بسیار زیاد همراه با گسترش رقابت در زمینه هایی متنوع مخصوصا در بازارها مشاهده می شود. “تغییر”کلمه آشنایی است که توام با فرصتها و تهدیدهایی برای کسب و کارها و گاهی باعث رشد و گاهی باعث واماندگی کسب و کارها می شود . استفاده از بازاریابی برای همه کسب و کارها که در صدد هستند بدون تسلیم در برابر تغییر حضوری آگاهانه در بازار داشته باشند ضرورت دارد. آنچه که مهم است اینست که بدانیم برای بازاریابی موفق و پایدار، حتماً نیاز به برنامه بازاریابی داریم ، نداشتن برنامه بازاریابی مشخص باعث میشود که عملیات بازاریابی کاملا اتفاقی پیش برود و رفتهرفته شرایط، ما را هدایت کند.
حرکت کردن طبق برنامه بازاریابی باعث می شود سوپرمارکتها هدفمند شده و گاهی از یک مغازه به چندین مغازه زنجیره ای تبدیل شوند .مانند سوپر مارکتهای اسداللهی پتاسیس 1340 که دارای چندین شعبه تا همین چند سال پیش بود و سوپرمارکتهای زنجیره درآمده دریانی و یا در ابعاد جهانی رونالد برکل یکی از سرمایهگذاران بزرگ آمریکایی است که با ثروت 2/3 میلیارد دلار در سال 2010 در جایگاه دویست و نود و هفتم ثروتمندان جهان در فهرست فوربس قرار گرفت. او ثروت خود را از سرمایهگذاری و همچنین از صنعت سوپرمارکتها بدست آورده است.
لینک دانلود :
برنامه بازاریابی به روش دکتر خدایار عبدالهی Khodayarabdollahi7@gmail.con