بورس

اثر احیای برجام بر بورس /تکرار الگوی 94

اثر احیای برجام بر بورس /تکرار الگوی 94

احیای برجام می تواند یکی از اثرگذارترین رویدادها در سال 1401 برای بازار سرمایه باشد، اتفاقی که اگر رخ دهد، برخی صنایع را حداقل در کوتاه مدت برای سرمایه گذاران بسیار جذاب می کند.

دغدغه اصلی سرمایه گذاران بازار سرمایه

برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام، مدت هاست تبدیل به دغدغه اصلی سرمایه گذاران در بازار سرمایه ایران شده است. احیای برجام تاثیر فراوان در عملیات سودسازی و به طور کلی در صورت های مالی شرکت های بورسی دارد و به همین دلیل سرمایه گذاران در محاسبات خود برای خرید و فروش سهام، وزن زیادی برای آن قائل هستند.

اما درصورت احیای برجام، کدام صنایع بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند و وضعیت آن ها بیشتر متحول می شود؟ بورس تهران یک بار در سال 94 اثرگذاری برجام بر صنایع مختلف را تجربه کرده و مرور واکنش بورس به امضای برجام در سال 94، می تواند دید مناسبی به فعالان بازار سهام درصورت احیای برجام بدهد.

رشد 32 درصدی بورس، نتیجه رسیدن برجام به فاز اجرا

در تاریخ 26 دی ماه 1394 برجام وارد مرحله اجرایی شد بورس شروع به رشد کرد .

از تاریخ هفتم دی ماه 1394 که شاخص کل بورس در ارتفاع 61469 واحد قرار داشت، بورس وارد فاز پیش خور کردن خبرها شد و تا تاریخ 26 دی ماه به ارتفاع 64860 واحد رسید. رشد بورس این بار پس از پایان جلسات ایران و غرب، به دلیل اجرایی شدن برجام ادامه پیدا کرد و تا تاریخ 14 فروردین 1395 شاخص بورس به عدد 81536 واحد رسید.

33

با این حساب شاخص بورس طی مدت زمان حدود سه ماه، رشد 32 درصدی داشت .

 

صنایعی مانند پتروشیمی (نوری و…)  ،دارویی (رازک و..) ،فلزات اساسی (فملی ،فخوزو..) با توافق برجام در سال 1401 رشد خوبی خواهند کرد .

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

آموزش بورس مقدماتی +تحلیل تکنیکال +تکنیکال پیشرفته

قیمت :۲۹۹۰۰ تومان

آموزش مقدماتی بورس + تحلیل تکنیکال +تکنیکال پیشرفته

1000دقیقه فیلم آموزشی +6 کتاب  pdf

لینک دریافت :

آموزش بورس مقدماتی +تحلیل تکنیکال +تکنیکال پیشرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *