بازاریابی و فروش

سطوح مختلف بازاریابی بین المللی

تعریف بازاریابی بین المللی :

برنامه ریزی و اجرای تمام فعالیت های بازاریابی را در بسیاری از کشورها بر عهده دارد .

سطوح مختلف بازاریابی بین المللی :

1- بازاریابی صادرات (تک کشوره ):

بازاریابی صادرات شامل کلیه فعالیت هایی است که یک شرکت به هنگام صادر کردن محصولاتش  به یک کشور خارجی درگیر آن می شود .

2-بازاریابی چند ملیتی(چند کشوره ):

یک شرکت چند میلتی دارای چندین استراتژی بازاریابی است که هریک مخصوص بازار خاص طراحی شده است.

3-بازاریابی منطقه ای:

به دلیل جلوگیری از  هزینه هایی که در اثر طراحی یک برنامه بازاریابی خاص برای یک کشور خاص ایجاد می شد،شرکت ها فعالیت های بازاریابی خود را بر روی یک منطقه متمرکز می کنند تا بتوانند اثر بخشی خود را افزایش دهند. مثل نفتا ،موافقتنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی بین آمریکا ،کانادا و مکزیک

4-بازاریابی جهانی (یک استراتژی بازاریابی برای کل بازار جهان ) :

بازاریابی جهانی حد تکامل بازاریابی بین المللی است .بازاریابی جهانی تنها یک استراتژی جهت کالا و خدمات یا شرکت را برای کل بازار جهانی در بر می گیرد .

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *