بازاریابی و فروش

محاسن ارایه یکسان محصول در بازارهای بین المللی

محاسن ارایه یکسان محصول در بازارهای بین المللی:

1- صرفه جویی از طریق تولید بیشتر

تولید بیشتر باعث هزینه کمتر می شود .صرفه جویی به مقیاس : هزینه ثابت به ازای تولید بیشتر ثابت است و تنها هزینه متغیر تفاوت می کند .

2-صرفه جویی در هزینه تحقیق و توسعه

وقتی برای بازارهای هر کشوری یک محصول جدید بخواهید بدهید مثلا یک گوشی برای بازار هنودوستان .یک نوع گوشی دیگر برای بازار افغانستان و..هزینه های تحقیق و توسعه افزایش پیدا می کند.

3-صرفه جویی در توزیع

وقتی محصول یکسان باشد هزنه های توزیع هم پایین می آید .

4-صرفه جویی در تبلیغ

وقتی محصول یکسان برای کل بازارهای جهان باشد ،هزینه های تبلیغات کاهش می یابد .مثلا یک نوع تبلیغ برای کل بازارهای جهان در جام جهانی

ولی وقتی محصول متفاوت باشد برای هر بازار باید تبلیغ جداگانه آماده کنید و این هزینه بر است

5- تحرک پذیری مشتری

برای گردشگران و.. محصول و خدمات یکسان باید اشد .مثلا هتل بین المللی زنجیره ای هیلتون در امریکا و پاکستان نباید تفاوت زیادی داشته باشد .ساندویچ مک دونالد در امریکا و فرانسه نباید تفاوت داشته باشد

6-وجهه ملی

برخی از کالاها بدلیل وجهه ملی (پرستیژ) باید شکل و استاندارد خودرا حفظ نمایند .مثل قالی و صنایع دستی ایران

فرش ایران باید فرش ایران باشد.

7-تاثیر تکنولوژی

تگنولوژی باعش شده محصولات شبیه به هم شود .مگر استثناهایی باشد مثلا برق امریکا و انگلیس 110 ولت است ولی برق ایران 022 ولت است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *