بازاریابی و فروش

آیا شفل شما ،معنادار است ؟

آیا شفل شما ،معنادار است ؟

نویسنده : خدایار عبدالهی

شغل معنادار به کاری گفته می‌شود که فرد شاغل در آن، فکر می‌کند کار او موجب می‌شود جهان به جای بهتری برای زندگی تبدیل شود. شغل معنادار یا Meaningful Job یکی از مفاهیم کمترمعرفی‌شده در ادبیات شغلی ایران است.

سه ویژگی کار معنادار :

گلادول می‌گوید کار انرژی‌بخش معنادار است، که از داشتن سه ویژگی متمایز ناشی می‌شود:

پیچیدگی.

خودمختاری.

و رابطه روشن بین تلاش و پاداش

چگونه متوجه می شوید که کار معنادار است؟

اگر می‌پرسید آیا کارتان معنادار است، در اینجا چهار راه سریع برای تشخیص اینکه چگونه کارتان معنا و هدف را به زندگی‌تان می‌آورد آورده شده است:

کارم به من کمک می کند به خانواده ام کمک کنم. …

کارم به من اجازه می دهد از استعدادهایم استفاده کنم. …

کار من چیزی بزرگتر را پشتیبانی می کند. …

کار من به من اجازه می دهد من باشم

 

معنی دارترین بخش شغل شما چیست؟

پتانسیل رشد برای من در هر نقشی، در نقش خودم، یا در داخل شرکت در راستای رشد کلی شرکت، مهمترین چیز است. من دوست دارم برای شرکتی کار کنم که نوآور است و همیشه به دنبال فرصت های جدید برای گسترش است.

آیا برای شغل شما مهم است که معنی دار باشد؟

در نهایت، کارمندان باید تلاش خود را برای یافتن هدف در حرفه خود آغاز کنند. کار معنادار حس تعلق، تأثیرگذاری و ارزشمند بودن را ایجاد می کند، اما برای افراد مختلف متفاوت به نظر می رسد. اگر نمی‌دانید چه چیزی در کار دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید، کارفرمایتان نمی‌تواند به شما کمک کند.

چه چیزی در یک شغل مهم است؟

توانایی انجام کاری که به بهترین شکل انجام می دهند

جای تعجب نیست که این مورد یکی از مهمترین موارد برای کارگران باقی مانده است. کارگرانی که اجازه استفاده از نقاط قوت خود را ندارند، اغلب به دنبال شغلی می گردند که می توانند  . کارگرانی که می توانند از نقاط قوت خود استفاده کنند، به دنبال شغلی هستند که در آن بیشتر از آنها استفاده کنند.

چرا معنادار بودن مهم است؟

رفتار معنادار به معنای تکریم، احترام، تعالی، اعتبار بخشیدن و ارزش گذاری برای چیزی و کسی است.

چرا معنادار مهم است؟

روابط معنادار فرصتی را برای سه مزیت کلیدی فراهم می کند: تبادل حمایت، مشارکت اجتماعی و احساس ارزشمندی – همه ستون های اصلی برای پایه و اساس زندگی سالم است . شبکه اجتماعی بستری را برای حمایت شخصی ارزشمند و فرصت‌هایی برای تعامل اجتماعی تشکیل می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *