بازاریابی و فروش

مرحله سوم فرایند ادراک:ث_مکان یابی ادراکی

مکان یابی ادراکی

ادراک ما از یک نام تجاری متشکل از صفات کارکردی آن (مثلا ویژگی ها، قیمت و …) و صفات نمادین آن (تصویر آن و آنچه فکر کنیم هنگام استفاده از آن درباره ی ما توسط آن بیان می شود) است. یک بازاریاب چگونه تعیین می کند که یک محصول در ذهن مصرف کنندگان چه موقعیتی دارد؟ یک تکنیک این است که از آنها بپرسیم که چه صفاتی برای آنها مهم است و ار دیدگاه آنها، نمره ی رقبا در این صفات چقدر است. از این اطلاعات می توانیم برای ایجاد نقشه ادراکی استفاده کنیم که یک روش واضح برای نقاشی یک تصویر از محل قرار گیری محصولات با نام تجاری در ذهن مصرف کنندگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *