بازاریابی و فروش

فرایند تحقیق در بازار

1-تعریف مساله: در تعریف مساله محقق باید روشن کند که هدف از اجزای تحقیق چیست. اطلاعات قبلی مرتبط کدام است. چه نوع اطلاعاتی مورد نیاز است و چگونه در فرایند تصمیم گیری بکار گرفته می شود.

2- مطالعه ی نحوه رویکرد به مساله: این مرحله شامل تنظیم چارچوب تئوری تحقیق، بررسی الگوهای تجزیه و تحلیل، تهیه پرس های تحقیق و فرضیه ها می باشد.

3-تنظیم طرح تحقیق: طرح تحقیق چارچوب اجرای فعالیت های تحقیق است. هدف از تنظیم طرح تحقیق، طراحی الگویی به منظور آزمون فرضیه ها، تعیین متغیرها و روش کمی اندازه گیری و مقیاس های اندازه گیری، طراحی و پرسش نامه، نمونه گیری و روش آن، می باشد.

4-عملیات میدانی : شامل مصاحبه مستقیم با افراد، مصاحبه تلفنی و یا ارسال پرسش ها از طریق پست می باشد.

5- آماده سازی داده ها و تجزیه و تحلیل آنها: در این مرحله پرسش ها بررسی شده در صورت لزوم اصلاح می شوند و اطلاعاتآن ها ذخیره سازی می شود همچنین از روش های آماری برای تجزیه و تحلیل متغیرها استفاده می شود

6- تهیه ی گزارش نهایی: پرسش های تحقیق روش دسترسی به پاسخ ان ها ، اطلاعات جمع آوری شده، روش تجزیه و تحلیل اطلاعاتو نتایج حاصل از تحقیق باید گزارش آورده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *