اخبار عمومی / گوناگون

تیام من| داوطلبان خواستار تکمیل ظرفیت پذیرش دوره دکتری شدند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار برگزاری تکمیل ظرفیت پذیرش دکتری  ۱۴۰۲ شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

«تقریباً از سال ۹۶ تکمیل ظرفیت کنکور دکتری حذف شده است، در صورتی که امکان دارد افرادی که به هر دلیلی در دوره اول موفق نشده‌اند، بتوانند از ظرفیت خالی دانشگاه‌هایی که ظرفیت دارند استفاده کنند و یک سال از عمر تحصیلی‌شان هدر نرود.»

 سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری ۱۴۰۲ و با وجود اعلام مصوبه وزارت علوم تحقیقات و فناوری مبنی بر حذف مرحله تکمیل ظرفیت از آزمون دکتری و برگزار نشدن تکمیل ظرفیت در سال گذشته، بسیاری از داوطلبان به دلایل مختلفی خواستار برگزاری مجدد این مرحله هستند.

وی افزود: داوطلبان انتخاب رشته را که انجام می‌دهند و دعوت به مصاحبه می‌شوند زمانی که شما دعوت به مصاحبه شدید، داخل دانشگاهی که دعوت به مصاحبه شدید یا پذیرفته می‌شوید یا نمی‌شوید. اگر پذیرفته شوید اسم شما را به آموزش عالی می‌دهند، اگر که پذیرفته نشوید باید برای سال آینده امتحان دهید.

سردبیر این پویش گفت: بعضی از داوطلبان مصاحبه نمی‌کنند یا به هر دلیلی پذیرفته نمی‌شوند، ظرفیت دانشگاه خالی می‌ماند. این افراد مشمول سنوات می‌شوند، هنگامی که دانشگاه‌ها اعلام  ظرفیت خالی می‌کند، دوباره انتخاب رشته می‌کنند، به همان حالت اولیه برمی‌گردند و از مهرماه شروع به تحصیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: از مسؤولان وزارت علوم خواهشمندیم که تکمیل ظرفیت پذیرش دکتری ۱۴۰۲ را دوباره برگزار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *