مقالات آموزشی

راهکارهای بازاریابی برای رشد سریع فروش در شرکت های داروسازی بورسی

 

مردم بیمار می‌شوند، دانشمندان داروهایی برای غلبه بر بیماری می‌سازند و شرکت‌ها داروسازی و بازاریاب‌ها با نشان دادن عملکرد بهتر دارو نسبت به داروهای مشابه، آن را می‌فروشند.

فروش به معنی پیدا کردن مشتری برای محصول است . شرکت های دارویی از انواع مختلف بازاریابی برای فروش محصولات خود استفاده می کنند که در زیر به آن اشاره می کنیم :

1-استراتژی  پول و پوش : بازاریابی فشار یک استراتژی ترویجی است که در آن شرکت ها تلاش می کنند محصولات خود را به مشتریان بفروشند .”فشار” ناشی از این مورد است که بازاریابان تلاش می کنند محصولات خود را به مصرف کنندگان تحمیل کنند. برای مثال : ارائه تخفیفات فراوان به عمده فروش و خرده فروش

بازاریابی کششی روی دیگر استراتژی فشار است . هدف بازاریابی کششی این است که مشتریان به سمت  شما بیایند.به عنوان مثال : تبلیغ در رسانه های اجتماعی ، تبلیغات دهان به دهان

2- برجسته کردن بیماری : این کار می‌تواند به صورت‌ها مختلف انجام شود، مثلا ممکن است در مورد یک بیماری نادر تبلیغ انجام شود یا اصلا یک جنبه ناخوشایند زندگی مثل افسردگی و… که پیش از آن کمتر کسی به آن توجه می‌کرد، پررنگ شود. به این ترتیب، بیماری، اهمیت اجتماعی پیدا می‌کند و جامعه به تکاپو می‌افتد که داروی آن را تهیه کند.

3- تبلیغ در رسانه های اجتماعی : شاید نتوان تبلیغ دارو را از رسانه ها کرد ولی می توان از رسانه های اجتماعی     استفاده کرد و آگاهی از برند مردم را نسبت به نوع برند تولید کننده دارو بالا برد . شناخت مردم از برند کارخانه های دارویی  در افزایش  فروش دارو آن کارخانه موثر است .

 

4- مکمل ها : مکمل هایی مانند قرص جوشان محصولات دارویی نیستند و محصولات سوپری هستند ..پس اصرار نکنیم حتما به پخش کننده های دارو بفروشیم و…بلکه همانند محصولات سوپری با استخدام ویزیتورهایی  و روت بندی مسیر ، به 200 هزار سوپرمارکت تهران عرضه کرد.

5-داده کاوی و رفتار بر اساس نتایج آن : با داده کاوی نوع مشتریان مشخص می شوند و بر اساس نوع مشتریان با آنها رفتار مختص خود کنیم .

6-  NLP : با استخراج ویژگی های رفتاری ویزیتورهایی که فروش بالایی دارند و تعمیم این طرز فکر به بقیه ویزیتورها سطح رفتار و فروش را بالا ببریم .

7- تنها به توزیع کننده ها اکتفا نکنیم : راههایی برای ارتباط سریع داروخانه ها با کارخانه ایجاد کنیم و با معرفی مشتریان به توزیع کننده ها و اختصاص نیمی از پورسانت به مانند ابزار قدرت عمل کنیم .

8-تخفیف به مناطق مرزی : داروهایی که شرکت در آن مشکل صادرات دارد را با تخفیف به مناطق مرزی ارایه کنیم : تا قیمت محصول در شهرهای که هم مرز با کشور همسایه هستند بشدت پایین آمده و داروهای ما به آن کشور صادرات شود .

9-ایجاد داروخانه و عرضه مستقیم دارو با قیمت پاینتر

-10 حمایت از پایان نامه های  دانشجویی در خصوص افزایش فروش دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *