تحقیقات بازاریابی آنلاین

تحقیقات بازار آنلاین چیست؟

تحقیقات بازار آنلاین یک روش تحقیقی است که در آن فرآیند جمع آوری داده ها از طریق اینترنت انجام می شود.

تحقیقات بازار آنلاین می تواند کیفی یا کمی باشد. ابزارهای آنلاین کیفی شامل قوم نگاری ویدیویی و انجمن های آنلاین تحقیقات بازار (MROC) است. روش‌های کمی آنلاین شامل نظرسنجی‌های موبایل و اپلیکیشن است.

این تحقیق می‌تواند عملکرد یک محصول یا خدمات را ارزیابی کند و ممکن است به شرکت‌ها اجازه دهد تا بینشی در مورد رفتار خرید مصرف‌کننده داشته باشند. با افزایش استفاده از اینترنت، تحقیقات آنلاین به ابزاری محبوب در میان شرکت های تحقیقاتی بازار تبدیل شده است.

تحقیقات آنلاین می تواند اطلاعات بیشتری در مورد یک خریدار، مانند سابقه خرید قبلی او، ارائه دهد. پروژه های تحقیقاتی آنلاین می تواند توسط خود یک شرکت یا توسط یک شرکت تحقیقاتی استخدام شده انجام شود.

رشد در تحقیقات بازار آنلاین
در سال‌های اخیر، افزایش قابل توجهی در تعداد ثبت‌شده کاربران اینترنتی خانگی مشاهده شده است که خرید آنلاین را محبوب‌تر کرده است. با جهانی شدن و مجازی شدن کسب و کارها، مخاطبان هدف آنها فراتر از هر مکان جغرافیایی خاصی گسترش یافته است. یک شرکت می تواند یک نظرسنجی آنلاین انجام دهد که در آن پاسخ دهندگان از سراسر جهان را با هزینه کمتری نسبت به مصاحبه های پستی، تلفنی یا حضوری انتخاب کند.

خرده فروشی و معاملات آنلاین در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در کشورهایی مانند ایالات متحده، که اینترنت به راحتی برای تقریباً همه خانواده ها در دسترس است، انتظار می رود هزینه های خرده فروشی آنلاین افزایش یابد. همانطور که مصرف کنندگان مشارکت خود را در خرید آنلاین افزایش می دهند، ممکن است برای خرده فروشان راحت تر شود که پایگاه داده ای از تاریخچه خرید مصرف کنندگان خود را نگهداری کنند. شرکت ها می توانند به طور موثر از این داده ها در طول دوره تحقیقات آنلاین خود استفاده کنند.

مزایا در تحقیقات بازار آنلاین
انجام تحقیقات آنلاین می تواند یک رویه پیچیده باشد و ممکن است نیاز به تخصص قابل توجهی از سوی محققان در به دست آوردن داده های دقیق داشته باشد. به دلایل مختلف ممکن است استخدام شرکت کنندگان در تحقیقات آنلاین چالش برانگیز باشد. گیرندگان ممکن است تمایلی به شرکت در تحقیقات آنلاین نداشته باشند زیرا ممکن است ترس داشته باشند که حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات شخصی آنها نقض شود. از آنجایی که هویت محقق را نمی توان به طور کامل تأیید کرد، ممکن است اعتماد افراد به چنین روش های تحقیقی دشوار باشد. محققان اغلب به شرکت‌کنندگان پاداش‌های پولی یا غیرپولی برای مشارکتشان ارائه می‌کنند. شرکت کنندگان ممکن است نسبت به غرامت پولی که به صورت آنلاین وعده داده شده است، محتاط باشند.
نحوه انجام تحقیقات بازار آنلاین
چندین راه وجود دارد که ممکن است برای انجام تحقیقات آنلاین موثر باشد. تحقیقات کمی را می توان از طریق پرسشنامه های آنلاین و آزمایش های مبتنی بر وب انجام داد. تحقیقات کیفی را می توان از طریق مصاحبه های عمیق آنلاین، گروه های متمرکز آنلاین و مشاهده مشارکت کنندگان انجام داد، که در آن محقق به عنوان بخشی از یک جامعه برای مشاهده رفتارها عمل می کند.

پرسشنامه های آنلاین و نظرسنجی های آنلاین از محبوب ترین ابزارهای تحقیق آنلاین هستند. پرسشنامه های آنلاین ممکن است نیاز به طراحی دقیق از نظر قالب و طول داشته باشند.

پنل های آنلاین چیست؟
یکی دیگر از روش های رایج برای نظرسنجی های آنلاین استفاده از پنل های آنلاین است. پانل آنلاین گروهی از افراد منتخب است که موافقت کرده اند در پروژه های تحقیقاتی آنلاین برای یک شرکت خاص در فواصل زمانی مشخص در یک دوره زمانی شرکت کنند. این شرکت کنندگان از طریق یک فرآیند غربالگری با توجه به جمعیت شناسی، سبک زندگی و عادات خود انتخاب می شوند و معمولاً توسط شرکت تحقیقاتی به طور منظم برای تلاش های خود پاداش دریافت می کنند.

پنل‌های آنلاین ممکن است به شرکت‌ها این امکان را بدهند که بینشی برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان خود کسب کنند. این پانل ها همچنین ممکن است به مشتریان اجازه دهند تا بازخورد مستقیمی در مورد محصولات و خدمات بدون اکراه بالقوه ای که ممکن است در تعاملات چهره به چهره رخ دهد، ارائه دهند. پانل های آنلاین همچنین ممکن است تعصب ناشی از فشار همتایان برای توافق بر روی یک دیدگاه خاص را کاهش دهند، پدیده ای که ممکن است در پانل های رو در رو رخ دهد.

مزایای تحقیقات بازار آنلاین
تحقیقات بازار آنلاین به دلیل دسترسی و راحتی می تواند ابزار مفیدی برای شرکت ها باشد. ابزارهای تحقیق آنلاین را می توان با سهولت و دقت نسبی برای تحقیقات کیفی و کمی استفاده کرد.

مزایای هزینه
مزایای سرعت
جمع آوری داده ها در زمان واقعی
تجزیه و تحلیل پیشرفته
مدیریت کارآمد نظرسنجی جهانی و چند کشوری

منبع :https://www.sisinternational.com/online-market-research/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *