تحقیقات بازاریابی آنلاین

8 نکته برای انجام تحقیقات بازار موثر آنلاین

در گذشته ای نه چندان دور، تحقیقات بازار یک فرآیند دستی خسته کننده، پرهزینه و کاملاً پیچیده بود.

علاوه بر این، در صورت استفاده از تکنیک‌های نامناسب، داده‌های نهایی جمع‌آوری‌شده می‌تواند مشکوک باشد.

با ظهور اینترنت، محدودیت های سنتی برای تحقیقات بازار به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. علاوه بر این، امکان تحقیقات با کیفیت بهتر از طریق تحقیقات بازار آنلاین روز به روز در حال افزایش است. به لطف تحقیقات بازار آنلاین، موانع بزرگ برای تحقیقات بازار سنتی مانند هزینه‌های بالا، حجم کاری سنگین و زمان‌بندی طولانی دیگر وجود ندارند. شما می توانید تحقیقات بازار اولیه و ثانویه آسان و راحت را از طریق اینترنت انجام دهید. تحقیقات اولیه شامل جمع آوری داده های اصلی است در حالی که تحقیقات ثانویه شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های موجود است. به طور کلی، تحقیقات اولیه از نظر هزینه و زمان نیاز بیشتری دارد، اما اطلاعاتی را ارائه می دهد که بیشتر از اطلاعات موجود از طریق منابع ثانویه به نیازهای تحقیقاتی شما اختصاص دارد. روش های تحقیق اولیه شامل جوامع فوری، نظرسنجی ها و نظرسنجی های آنلاین، گروه های متمرکز آنلاین و رسانه های اجتماعی است. روش های تحقیق ثانویه شامل سوابق عمومی، تحقیق کلمات کلیدی و خواندن وبلاگ ها است.

روشهای تحقیق آنلاین

اولیه انجمن فوری

توانایی اینترنت برای ارائه فوری اطلاعات، احساس فوریت را در روشی که نیازهای ما را برآورده می کند، القا کرده است، و تحقیقات بازار آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک جامعه فوری بازخورد بسیار سریع مصرف کننده را ارائه می دهد و زمان مورد نیاز برای تحقیق را از هفته ها یا ماه ها به چند روز کاهش می دهد.

نکته: در صورت داشتن لیست پستی، می‌توانید با تماس با افراد موجود در فهرست پستی خود، تحقیقات فوری خود را در جامعه آغاز کنید. علاوه بر این، می‌توانید به تالارهای گفتگوی موجود مرتبط با محصول خود تکیه کنید یا یک انجمن برای یک پروژه تحقیقات بازار خاص ایجاد کنید.

نظرسنجی و نظرسنجی آنلاین

با نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها، می‌توانید تحقیقات خود را به طور مؤثرتری ساختار دهید و اطلاعات خاص مورد نیاز در کمپین بازاریابی خود را جمع‌آوری کنید. نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنند که قابل اعتمادتر هستند زیرا چندین جنبه مرتبط با تحقیقات بازار شما را بررسی می‌کنند.

با این حال، استفاده از نظرسنجی‌های آنلاین ممکن است کمی گران‌تر از اکثر تکنیک‌های بازاریابی آنلاین باشد، زیرا باید 0.10 دلار برای هر پاسخ بپردازید (حداقل برای ابزارهای نظرسنجی مصرف‌کننده گوگل).

نکته: نظرسنجی ها و نظرسنجی ها در مواردی که به داده های اولیه کمی نیاز است بسیار موثر هستند. همچنین مراقب باشید که آنها را ساده نگه دارید، زیرا اکثر کاربران آنلاین ممکن است دامنه توجهی برای پاسخ به سوالات طولانی یا وقت گیر نداشته باشند.

رسانه های اجتماعی

سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک به عنوان کانال‌های تحقیقات بازار آنلاین مفید هستند. محققان می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی به اطلاعات مفید در مورد محصولات خود دسترسی پیدا کنند. نکته: حتی می توانید تحقیقات خود را بر روی یک گروه اجتماعی خاص متمرکز کنید تا به نتایج تحقیقاتی با کیفیت بهتری دست یابید. توییتر و +Google در حال حاضر توانایی ایجاد لیست های هدفمند برای تحقیقات بازار شما را فراهم می کنند.

گروه های متمرکز آنلاین

با استفاده از گروه‌های متمرکز آنلاین، نامزدهای از پیش انتخاب شده در بحثی شرکت می‌کنند که حول یک سری سؤالات تحقیقاتی طراحی شده است. شرکت کنندگان در این نوع تحقیق با یکدیگر تعامل دارند تا بینش های مهمی را در مورد محصول یا خدمات ارائه دهند. گروه های کانونی می توانند مبتنی بر چت یا حتی ویدیویی و صوتی باشند. نکته: باید سرعت اینترنت شرکت‌کنندگان را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که برای گروه‌های کانونی آنلاین ویدیویی و صوتی، اتصالات اینترنت پرسرعت در دسترس است. علاوه بر این، در مواردی که ممکن است به دلیل حساسیت موضوع مورد بحث، درجه مشخصی از ناشناس ماندن برای شرکت کنندگان ضروری باشد، گروه های متمرکز مبتنی بر چت ممکن است مناسب تر باشند.

روش های تحقیق آنلاین ثانویه

تحقیق کلمات کلیدی تحقیق کلمات کلیدی به شما امکان می دهد تا از اطلاعاتی در مورد اینکه مردم چگونه محصولات یا خدمات شما را در اینترنت جستجو می کنند، استفاده کنید. این روش تحقیق می‌تواند به شما کمک کند تا جایگاه‌های محصول و خدماتی را که ممکن است در آینده وارد آن شوید، تعیین کنید. نکته: تحقیق کلمات کلیدی روش خوبی برای ارزیابی ماهیت رقابتی است که با آن روبرو هستید. سایت هایی مانند Wordtracker و Keyword Discovery برای این نوع تحقیقات آنلاین عالی هستند.

پرونده های عمومی اطلاعاتی

که به صورت عمومی در دسترس است می‌تواند ایده‌های خوبی در مورد اینکه در تحقیقات بازار آنلاین خود در چه جهتی قرار بگیرید، ارائه دهد. چندین سایت می توانند داده های کمی را در اختیار شما قرار دهند که ممکن است به تحقیقات شما بسیار مرتبط باشد. نکته: اطلاعات دموگرافیک را می توان از سایت های دولتی که اطلاعات رایگان ارائه می دهند به دست آورد. شما همچنین می توانید جستجوهای خاصی را برای موقعیت جغرافیایی مورد نظر خود انجام دهید، به عنوان مثال. https://data.qld.gov.au/، به شما امکان دسترسی به داده های دولتی برای منطقه کوئینزلند استرالیا را می دهد.

خواندن وبلاگ ها

علاوه بر سوابق دولتی، می توانید تحقیقات آنلاین خود را با استفاده از وبلاگ ها نیز انجام دهید. خواندن وبلاگ ها می تواند راه خوبی برای تعیین اینکه بازار هدف شما احتمالاً چگونه به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید پاسخ می دهد. نکته: اهمیت وبلاگ ها را به عنوان منبع اطلاعات تحقیقات بازار دست کم نگیرید. وبلاگ ها اغلب بازخوردهای زیادی از مصرف کنندگان دارند و محتوای آنها بیشتر از سایر سایت ها فعال است.

کلمه پایانی

انجام تحقیقات بازار آنلاین موثر ممکن است مستلزم کشف تعدادی از تکنیک های تحقیقاتی باشد. خوشبختانه، تحقیقات بازار آنلاین چه اولیه و چه ثانویه، می تواند بازخورد به موقع و موثری را در مورد اینکه بازار هدف شما در مورد محصولات و/یا خدمات شما احساس می کند، ارائه دهد. خوشبختانه، برخلاف تحقیقات بازار سنتی، تحقیقات بازار آنلاین به شما این امکان را می دهد که کمتر هزینه کنید و در عین حال اطلاعات با کیفیت بالا و بهتری را در یک بازه زمانی تسریع شده دریافت کنید.

 منبع :https://www.mainstreethost.com/blog/8-tips-conducting-effective-market-research-online/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *