اخبار

اخبار عمومی / گوناگون

نسخه پولی تلگرام، عرضه شد

آی‌‌تی‌‌ایران : پس از معرفی نسخه پولی تلگرام موسوم به «Telegram Premium» در اوایل ماه جاری میلادی، حالا این نسخه جدید در اختیار کاربران قرار گرفته است. به گفته تلگرام، کاربران می‌‌توانند با پرداخت حق اشتراک ماهانه ۹۹/ ۴دلار از نسخه «تلگرام پریمیوم» استفاده کرده و به قابلیت‌‌های بیشتری دسترسی داشته باشند. از جمله امکانات اضافی در تلگرام پریمیوم نسبت به نسخه رایگان این اپلیکیشن می‌‌توان به سرعت دانلود سریع‌‌تر و افزایش حداکثر حجم آپلود فایل تا ۴ گیگابایت اشاره کرد.

همچنین برخی محدودیت‌‌ها برای کاربران نسخه پولی تلگرام برداشته خواهد شد یا کاهش می‌‌یابد؛ برای مثال کاربران می‌‌توانند برخلاف کاربران عادی که قادر به پیوستن به تنها ۵۰۰ کانال هستند، در هزار کانال تلگرامی‌‌عضو شوند. مشترکان تلگرام پریمیوم به قابلیت‌‌های دیگری نیز دسترسی خواهند داشت که از جمله آنها می‌‌توان امکان ایجاد ۲۰ پوشه چت با حداکثر ۲۰۰ چت در هر پوشه، ذخیره کردن ۱۰ استیکر، پین کردن حداکثر ۱۰ پست و اضافه کردن ۴ اکانت به جای یک اکانت تلگرام در اپلیکیشن اشاره کرد. البته قابلیت‌‌های دیگری نیز برای کاربران تلگرام پریمیوم در نظر گرفته شده است که شامل دسترسی به مجموعه استیکرهای پریمیوم با انیمیشن‌‌های تمام‌‌صفحه، واکنش‌‌های ایموجی اختصاصی و تصاویر پروفایل انیمیشنی اشاره کرد.

همچنین کاربران این نسخه از تلگرام می‌‌توانند پیام‌‌های صوتی را به صورت پیاده‌‌شده مشاهده کنند؛ قابلیتی که درمواقع عدم دسترسی به هدفون برای شنیدن فایل صوتی، مفید و کاربردی خواهد بود. ابزارهایی نیز برای مدیریت بهتر چت‌‌ها در اختیار کاربران نسخه پولی تلگرام قرار داده می‌‌شود که با کمک آن می‌‌توان پوشه چت پیش‎فرض را تغییر داد. افزون بر این، پیام‌‌های تبلیغاتی در کانال‌‌های عمومی برای این دسته از کاربران نمایش داده نخواهد شد. پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام برای اولین‌بار در سال۲۰۲۰ از عرضه نسخه پولی تلگرام یا همان تلگرام پریمیوم خبر داد و از آن زمان تاکنون، دیدگاه‌های وی نسبت به این نسخه بدون تغییر مانده است. به گفته دوروف، ویژگی‌‌های رایگان تلگرام، همچنان رایگان خواهند ماند و قابلیت‌‌های جدید در نسخه پریمیوم، تاثیری در عملکرد نسخه رایگان نخواهند داشت. طبق این توضیحات می‌‌توان انتظار داشت که کاربران نسخه رایگان تلگرام بتوانند فایل‌‌های بزرگ آپلودشده توسط کاربران پریمیوم را دانلود یا استیکرهای اختصاصی به اشتراک‌‌گذاشته‌شده را مشاهده کنند.

پاول دوروف همچنین این قول را داده که این شرکت، کار روی توسعه قابلیت‌‌های ویژه نسخه رایگان را متوقف نخواهد کرد و روندی که تاکنون دنبال می‌‌شد، ادامه خواهد داشت. در جدیدترین آپدیت تلگرام، چند قابلیت جدید به این برنامه اضافه شده است که از جمله آنها می‌‌توان به نمایش نشان‌‌های تاییدشده برای چت‌‌ها، فعال کردن درخواست‌‌های پیوستن به گروه‌های عمومی‌‌و مواردی برای ارتقای عملکرد این پلتفرم اشاره کرد. همان‌طور که اشاره شد، تلگرام پریمیوم دارای قابلیت‌‌های متنوع و گسترده‌‌ای است که احتمالا برای کاربران این شبکه اجتماعی که تعداد آنها حدود ۷۰۰ میلیون نفر عنوان شده، جذاب خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که چه تعداد از این کاربران، به مشترکان نسخه پولی تلگرام اضافه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
نوار کناری