اخبار عمومی / گوناگون

تعامل گرایی نمادین در رفتار مصرف کننده

تعامل گرایی نمادین در رفتار مصرف کننده

دکتر خدایار عبداللهی

مشاور بازاریابی و فروش

khodayarabdollahi7@gmail.com

تعامل گرایی نمادین در رفتار مصرف کننده

 

ما به عنوان افراد جامعه یاد می گیرم که روی معانی مشترک توافق کنیم به این ترتیب می دانیم که چراغ قرمز به معنی توقف است .خطوط طلایی نشانه فست فود است .زنان بور تفریح بیشتری دارند .(تعامل گرایی نمادین )

این معانی مشترک برای فهم رفتار مصرف کننده اهمیت دارد زیرا معانی آن این است که دارایی های ما نقش کلیدی در ارزیابی ما از خود و تصمیم گیری در مورد اینکه ،که هستیم ایفا می کنند .(تعامل گرایی نمادین )

پس هر کدام از ما هویت خود را تفسیر می کنیمو این سنجش بطور پیوسته در برخورد با موقعیت ها و افراد جدید تکامل پیدا می کند بر اساس  اصطلاحات تعامل گرایی نمادین ، ما درباره این معناها در طول زمان مذاکره می کنیم .اساسا هر کدام از ما این سوال را مطرح می کنیم :من در این موقعیت چه کسی هستم ؟

افرادی که در اطراف ما هستند تاثیر زیادی بر نحوه پاسخگویی ما به این سوال دارند و ما می پرسیم : از نظر این افراد من چه کسی هستم ؟

ما معمولا رفتارمان را بر اساس انتظار ادراک شده ی دیگران به عنوان شکلی از پیشگویی خود کامبخش شکل می دهیم .با عمل کردن بر اساس آنچه فکر می کنیم دیگران از ما توقع دارند غالبا این ادراکات را تایید می کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *