اخبار عمومی / گوناگون

همسانی خویشتن /محصول : رفتار مصرف کننده

همسانی خویشتن /محصول : رفتار مصرف کننده

دکتر خدایار عبداللهی

مشاور بازاریابی و فروش

khodayarabdollahi7@gmail.com

همسانی خویشتن /محصول : رفتار مصرف کننده

ما محصولاتی را انتخاب می کنیم که صفات آنها با جنبه هایی از خویشتن ما انطباق داشته باشد .برای محصولاتی مانند عطر خویشتن ایده آلاستاندارد مقایسه مناسبتری نسبت به خویشتن واقعی است .تحقیقات عموما از ایده همسانی بین کاربرد محصول و خود انگاره حمایت می کند .برای مثال رانندگان پونتیاک خودشان را فعالتر و تجملاتی تر از رانندگان فولکش واگن می بینند .

شباهت بین خودانگاره ی فرد و تصویر محصولاتی که می خردبا گذشت زمان از هنگام تملک محصول افزایش می یابد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *