اخبار عمومی / گوناگون

نقش های جنسی مذکر :رفتار مصرف کننده

نقش های جنسی مذکر : رفتار مصرف کننده

دکتر خدایار عبداللهی

مشاور بازاریابی و فروش

khodayarabdollahi7@gmail.com

نقش های جنسی مذکر :رفتار مصرف کننده

کلیشه مرد آرمانی در فرهنگ ما یک مرد محکم و مهاجم است که از ورزشهای مردانه خوشش می آید .

3 مدل مختلف مردانگی :

1-  شورشی

2-  نان آور

3-  قهرمان مرد عمل

 

مدل نان آور برگرفته از افسانه آمریکایی موفقیت آمیز است و مشتمل بر قابلیت احترام ، ویژگی های شهروندی ودر جستجوی موفقیت مادی  و موفقیت سازمان یافته است .

مدل شورشی بر یاغیگری ،استقلال ،ماجراجویی و قدرت تاکید دارد.قهرمان مرد عمل ساحتی است که برگرفته از خوبیهای هردو مدل است .

پیامد تکامل نقش های جنسی آنست که مردان بیش از پیش به قیافه خود اهمیت می دهند .مردان در سال 8 میلیارد دلار در امریکا صرف آرایش خود می کنند .موجی از محصولات مردانه تمیز کننده ، مرطوب کننده ،ضدآفتاب ،موبر، اسپری بدن سواحل آمریکا را فتح کرده است .

لورئال پاریس گزارش می دهد که محصولات مراقبت پوست مردان اکنون بیشترین رشد در میان محصولات این شرکت را دارد .اروپا 24 درصد مردان زیر 30 سال از محصولات مراقبتی پوست استفاده می کنند در حالی که در کره 80 درصد مردان  از محصولات مراقبتی چوست استفاده می کنند .

در یک نظر سنجی در آمریکا مشخص شد مردان از ماءالشعیر خوری وشرکت در مسابقات بیسبال فاصله گرفته اند و به ملاقات با دوستان برای نوشیدن یک ماءالشعیر ،شام خوردن در رستورانهای گرانقیمت ،داشتن یک خانه خوب تغییر کرده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *