اخبار عمومی / گوناگون

چرا عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها

چرا عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها

این غزل از حافظ شیرازی است و معنای آن این است که عشق در وهله اول آسان بنظر می رسد ولی در ادامه عشق مشکلاتی ظاهر می شود و تنها با همدلی و مشارکت دو طرف در رفع این مشکل ،عشق تداوم می یابد.

بعضی ها تنها به شیرینی عشق می اندیشند ولی به حل مشکلات که ممکن است در ادامه ظهور یابد فکر نمی کنند .چنان مدیریت رابطه مهم است که شاعر می فرماید گرد مرد ره عشقی میان خون باید رفت

یعنی اگر طالب عشق و رابطه با دوام هستید باید در خود این توان ببینید که مشکلاتش را  نیز بپذیرید و سعی در برطرف کردن  این مشکلات کنید

کارهایی در جهت حفظ رابطه:

1-احترام

کارهای کوچکی مانند یک شاخه گل، یک بسته شکلات، یک نهار خوشمزه و یک آغوش در موقع بحث و ناراحتی می تواند از عمق ناراحتی بکاهد.

2-همدردی

با همدردی می توانیم خود را جای دیگری قرار دهیم تا بتوانیم هنگام بروز مشکل از هم حمایت کنیم، و یکدیگر را آرام کنیم و با هم خوشحال یا ناراحت شویم پس هنگام بروز مشکل در زندگی زناشویی خودتان را در جایگاه همسرتان قرار دهید و شخصیت او و موقعیت او را در نظر بگیرید و سعی کنید احساس او را درک کنید.

این کار به شاد و سالم شدن رابطه شما کمک می کند و درک و همدردی شما بیشتر می شود.

3- تشکر

تشکر و جمله سپاسگزارم را فقط برای کارهای بزرگ به کار نبرید و در هر فرصتی به همسرتان بگویید که چقدر از او ممنون هستید تا همسرتان دریابد که چقدر آدم مفیدی است و در زندگی شما تاثیرگذار است.

نکته پایانی

شروع رابطه عاشقانه مهم است ولی مهمتر حفظ آن است .سعی کنید با اقداماتی به رابطه عاشقانه خود عمق ببخشید و این عشق را ماندگار کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *