اخبار عمومی / گوناگون

به خواستگار پسرم چی جواب بدم ؟

به خواستگار پسرم چی جواب بدم ؟

خواستگاری دختر از پسر اشکالی ندارد همانطور که حضرت خدیجه (سلام الله علیما )وقتی به خصوصیات ایمان حضرت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) آگاه شدند،به ایشان پیشنهاد ازدواج دادند .
در بسیاری از کشورها از جمله چین، هند، بخشی از آفریقا و کشورهای مشترک‌المنافع هم این امر اتفاق افتاده است و دخترها دست به خواستگاری می‌زنند .
اما از آنجا که بستر فرهنگی این مورد در جامعه هنوز ایجاد نشده است اگر دختری از پسر خواستگاری کند، یکسری پاسخ‌ها و ذهنیت‌های منفی مردم می‌تواند مشکلاتی را برای او به وجود بیاورد یا حرف‌هایی ممکن است در این‌باره مطرح شود که این چه دختری است و در کدام خانواده بزرگ شده است؟ مگر حجب و حیا ندارد که می‌خواهد آن پسر را شکار کند؟ و از این دست حرف‌ها .
اگر در این زمینه میزان آگاهی مردم را با یک نگاه عدالت‌محور که خانم‌ها هم می‌توانند انتخاب کنند، بالا رود دیگر خواستگاری دختر از پسر تابوشکنی یا نیست. در رفتاردرمانی روی این موضوع تاکید می‌شود تا زمانی که با ترس مواجه نشویم، همیشه از شرایط یا موقعیت موجود در گریز خواهیم بود. چنانچه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و این آگاهی به مردم جامعه داده شود،خواستگاری دختر از پسر هم می تواند صورت بگیرد و این سنت پیامبر (ص) یعنی ازدواج برپا شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *