بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش محصولاتو خدمات به نوحوانان و جوانان

بسیاری از جوانان استفاده از اینترنت را برای ارتباط ترجیح می دهند زیرا ناشناس بودن در اینترنت ،گفتگو با جنس مخالف یا با گروه های قومی و نژادی متفاوت را تسهیل می کند.

محققان تویوتا متوجه شد نسل هزاره دیجیتال ،بیشتر وقت خود را در ماشین می گذراند برای همین جای لباسی و صندلی تخت خوابشو راحت در مدل سایون خود طراحی کرد.

محققان رفتار مصرف کننده متوجه شدند نگاه سنین 13 یا 14 ساله به کامپیوتر ،مانند یک خانه مجردی است که با دیگران معاشرت می کنند .

یک محقق رفتار مصرف کننده گفته است نوجوانان تند و سریع تصمیم می گیرند که محصول خوب است یا خیر ،آیا محصول بدردشان می خورد یا خیر ،،آنها می دانند مقدار زیادی از تبلیغات هیاهو است

قواعد ملتزم کردن مصرف کنندگان جوان : 1-نصیحت نکنید 2_سعی نکنید چیزی باشید که نیستید 3-آنها را سرگرم کنید 4_نشان دهید بدون محصول چه وضعیتی دارند ولی شلوغش نکنید

  • قبیله های جوانان: نامهای تجاری که جذابیت قبیله ای دارند، به فرد امکان می دهند که با نشان دادن مظاهر قبیله ای، تعلق خود را تقوی ات کنا د. اسکیت بازان خیابانی در فرانسه نمونه ی بسیار خوبی ازپدیده ی قبیله ای هستند.

    قبیله های جوانان: تجمعات قبیله ای این فرصت را برای تولیدکنندگان فراهم می آورند که با عرضه ی لوازمی مانند کفش، دسته کلی اد، کمربناد و کلاه، کوله پشتی، عینک آفتابی، تی شرت و اجناس دیگری که معرف عضویت هستند، پیوندهای گروهی را تقویت کنند.

    پدیده ی قبیله ای در ژاپن بسیار قوی است،که در آن نوجوانان مدهای زودگذر را با سرعت برق اختراع می کنند، می پذیرند، و بعد کنار می گذارند.

    تحقیق در بازار جوانان

    بنگاههای پژوهشی که در بازار جوانان تخصص داراند، مجبورند نوآور باشند، چرا چرا که بسیاری از هزاره ای ها  به  تکنیکهای نظرسنجی سنتی جواب خوبی نمی دهند. پیتزاهات نوجوانان را به دفتر خود دعوت می کند تا با مدیران شرکت ناهار بخورند و نظرشان را در مورد این شرکت بیان کنند.

    رخی از شرکتهای پژوهشی به نوجوانان دوربین های ویدیویی می دهند و از آنها می خواهند که یک روز معمول خود را در مدرسه فیلمبرداری کنند – همزمان شرح بدهند تا معلوم باشد چکار می کنند برخی دیگر از بازاریابان به یک نفر 2500 دلار می دهند تا یک روز در مدرسه ی ترند بگذارند، که یک سمینار ماهیانه یک روزه در نیویورک و لس آنجلس است. این دانش آموزان با سایر بچه ها می پلکند تا درباره آخرین فناوریها، موسایقی، و روند های مد چیزهای جدیدی یاد بگیرند.

    یک مطالعه از افراد جوان در آمریکا و هلند خواست که مقالاتی را در مورد چیزهایی که باحال هستند و چیزهایی که نیستند بنویسند و کالاهایی برای مشخص کردن آنها درست کنند. محققان متوجه شدند که باحال بودن معانی متعددی دارد.

    بازاریابان نوجوانان را به عنوان مصرف کنندگان در حال آموزش می بینند، زیرا ما غالباً در طی نوجوانی، وفاداری قوی نسبت به نام تجاری به دست می آوریم. یک نوجوان که به یک نام تجاری وفادار است، ممکن است تا سالها به خرید آن ادامه دهد. یک چنین وفاداری، نوعی مانع ورود برای دیگر نامهای تجاری است که در طی این سالهای حیاتی انتخابنشده اند. بنابراین، تبلیغات کنندگان گاه سعی میکنند تا مصرف کنندگان را قفل کنند، به طوری که در آینده کمابیش به طور خودکار محصولات آنها را بخرند. در این باره، یک مدیر آگهی یک مجله ی نوجوان گفته است: ما همیشه می گوییم که شروع یک عادت همیشه آسانتر از ترک آن است.

    نوجوانان تاثیر مهمی بر تصمیمات خرید والدین خود دارند نوجوانان، علاوه بر اینکه مشورتهای خوبی برای والدین خود دارنا د. خیلی از اوقات از طرف خانواده، خرید می کنند.

    تبلیغات کنندگان سالیانه حدود 100 میلیون دلار را در پردیسهای دانشگاه برای جلب دانشجویان دانشکده خرج میکنند و دلیل خوبی هم دارند. این دوره ای از زندگی است که افراد حاضرند محصولات جدید را امتحان کنند. وقتی است که می توانید آنها را به سوی خود بکشانید. بازار دانشگاه برای بسیاری از شرکتها نیز جذاب است، زیرا این مصرف کنندگان تازه کار برای نخسین بار از خانه دور شده اند و هنوز وقت دارند که وفاداری نام تجاری غیرقابل خدشه برای برخی از دسته های محصول مانند لوازم تمیزکننده پیدا کنند.

    وسعت بازار جوانان، بازاریابان را وادار کرده حریصانه برای بدست آوردن آن تلاش کنند. مک دونالد، منوی غذای شاد برای جوانان ترتیب داده. برای برقراری ارتباط از آی پاد و وبلاگ استفاده می کند. در وب سایت مک دونالد امکان ضبط صدای خوانندگی آهنگ های مورد علاقه توسط شما فراهم است.

    بازار جهانی جوانان یک بازار بسیار بزرگ است و حدود 100 میلیارد دلار قدرت خرید در سال دارد. قسمت اعظم این پول صرف حال خوب می شود :مواد آرایشی، غذای فوری، سینما، فیلم و.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *