براساس مطالعه شرکت جهانی روبر استارچ زنان حرف اصلی در خرید اجناس فروشگاه، اسباب بازی کودکان و لباس و دارو می زنند.
فهمیدن اینکه چه کسی تصمیمات را می گیرد برای بازاریابان اهمیت دارد زیرا اطلاعات به آنها می گوید چه کسی را در تبلیغات هدف بگیرند.
4 نوع متمایز مادران از نظر لیوشی:
1.جون کلیور :زنانی که نقش سنتی مادر خانه دار را ایفا می کنند آنها اغلب سفید پوست، بسیار تحصیلکرده و کلاس بالا هستند.
2_طناب کشی :زنانی که مجبورند کارکنند و از این کار خوشحال نیستند. آنها معمولا مشکل وقت دارند. برای اینکه خرید کردنشان راحت تر شود، نام هاي تجاری مشهور می خرند
3_شانه های نیرومند :زنانی که در سطح درآمد پایین تر هستند ولی درباره خود و آینده دیدگاه مثبتی دارند. آنها نامزدهای خوبی برای امتحان کردن نام تجاری جدید بدلیل مثبت نگریشان هستند
4_مادران اختراع :از مادر بودن لذت می برند و درخارج خانه کار می کنند. یک دلیل برای رضایت آنها این است که شوهرانشان زیاد کار می کنند.
-
چهار عامل مشخص می کند کدامیک از همسران یا هردو آنها برای خرید جنس تصمیم گیری می کند:
1_کلیشه نقش جنسیتی:محصولات زنانه و مردان
2_منابع همسری :همسری که منابع بیشتری برای خانواده خرج می کند تاثیر بیشتری دارد
3_تجربه :تجربه باعث شده یکی از زوجها نقش بیشتری در خرید داشته باشد
4_طبقه اجتماعی _اقتصادی : خانواده طبقه متوسط تصمیمات بیشتری نسبت به خانواده طبقه ی بالا یا پایین دارند.
به رغم تغییرات اجتماعی، باز زنان مسئول اصلی ارتباطات خانوادگی هستندو پیوند دهنده اعضا هستند.
تفاوت تصمیم گیری زنان آمریکایی و چینی : زنان آمریکایی موقعیت های بیشتری را به عنوان تصمیم گیری دارند چون نقش زنان در آمریکا بیشتر از چین است.