بازاریابی و فروش

کایرتسو

کایرتسو چیست؟

کایرتسو در زبان ژاپنی یعنی سری، سلسله مراتب جانشینی یا یک گروه از شرک تها یا کسب وکارها که مجموع های از کمپان یها یا شرک تها با شبکه در هم پیوسته از روابط تجاری و سهامداری بین خودشان هستند، و از نظر حقوقی این یک نوع گروه تجاری غیررسمی میباشد که یک سازماندهی نه چندان منسجمی در داخل دنیای اجتماعی در جامعه تجاری ژاپن دارند.

مزایا و معایب کایرتسو:

شرکت های موجود در کایرتسو می توانند از مهارت یکدیگر استفاده کنند تا قوی تر و بهتر شوند.
تشکیل اتحاد همچنین تهدید رقابت را محدود می کند و اعضای آن را در برابر تلاش افراد خارجی به منظور تصاحب مقاوم م ینماید.
توسعه سریع همکاری مشترک کایرتسو و منجر به اشتراک گذاشتن اطلاعات، کاهش هزین ههای تحقیق و توسعه و کیفیت بهتر خواهد شد.
منتقدین خاطرنشان می کنند که اندازه بزرگ آنها هسموی و انطباق سریع کایرتسو را با تغییرات در بازار دشوار می کند و رقابت محدود منجر به ناکارامدی می شود.
مسئله بالقوه دیگر دسترسی آسان به سرمایه است. روابط نزدیکبا یکبانکممکن است یکشرکت را ترغیب کند تا راهکارهای پرخطر و بدهی را شروع کند که مانع تامین مالی یک موسسه خارجی شود.

مثالی از کایرتسو:

میتسوبیشی بزرگترین و مشهورترین کایرتسو افقی ژاپنی است.
بانک توکیو-میتسوبیشی در بالای کایرتسو قرار دارد.
میتسوبیشی موتورز و میتسوبیشی تراست و بانکداری نیز جزئی از گروه اصلی هستند و پس از آن شرکت بیمه Meiji Mutual Life است که بیمه را برای همه اعضا فراهم می کند. میتسوبیشی شوجی یکشرکت بازرگانی برای کایرتسو میتسوبیشی است.
هدف مشترک آنها این است به یکدیگر کمک کنند تا کالاها را در سراسر جهان توزیع کنند. آنها ممکن است به دنبال بازارهای جدید برای شرکت های کایرتسو باشند ، به اتحاد شرکت های کایرتسو در کشورهای دیگر کمککرده و با سایر شرکت ها در سراسر جهان قراردادهایی را برای تأمین کالاهای مورد استفاده در صنعت ژاپن امضا کنند. همانطور که ممکن
استقبلاً نیز متوجه شده باشید ، بسیاری از شرکتهای داخل این کایرتسو “میتسوبیشی” را به عنوان بخشی از نام خود دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *