بازاریابی و فروش

مرحله سوم فرآیند ادراک

تفسیر

تفسیر به معنایی گفته می شود که ما به محرک های حسی خاصی اختصاص می دهیم. همانطور که افراد از نظر محرک هایی که ادراک می کنند تفاوت دارند، معنایی هم که به این محرک ها می دهند، متفاوت است.

معنایی که به یک محرک می دهیم بستگی به طرح واره( Schema) یا مجموعه باورهایی دارد که محرک را به آن اختصاص می دهیم. طی فرایندی که به آن حساس سازی( priming) می گویند برخی خواص یک محرک یک طرح واره را تداعی می کنند. این به نوبه ی خود ما را بر آن می دارد که محرک را با محرک های مشابهی در گذشته به آنها برخورد کرده ایم مقایسه کنیم.

شناسایی و فراخوانی طرح واره ی صحیح برای بسیاری از تصمیمات بازاریابی اهمیت اساسی دارد زیرا مشخص می کندکه مصرف کنندگان از چه معیارهایی برای ارزیابی محصول، بسته بندی یا پیام استفاده خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *