اخبار عمومی / گوناگون

تفاوت هدف کمی و کیفی

نویسنده :دکتر خدایار عبدالهی

مدرس ،محقق و مشاور بازارابی و فروش

اهداف کمی

اهداف کمی قابل اندازه گیری هستند مثل فروش 1000 محصول در ماه

اهداف کیفی  قابل اندازه گیری نیستند مانند رضایت شغلی و..مثلا شما میگی از زندگیم راضی نیستم می خواهم رضایت از زندگیمو بالا ببرم .

به عنوان مثال، اگر یکی از اهداف تجاری شما بهبود فرهنگ شرکت باشد، این یک هدف کیفی در نظر گرفته می شود، زیرا ذهنی است و نمی توان آن را به طور دقیق اندازه گیری کرد. با این حال، این بدان معنا نیست که مهم نیست.

یک صاحب کسب و کار موفق و استراتژیک هر دوی این نوع اهداف در نظر بگیرد . اهداف کمی، اگرچه ملموس و قابل اعتماد هستند، اما فاقد همان عمق و پیچیدگی اهداف کیفی هستند، که بینش منحصر به فرد خود را ارائه می دهند، البته با کمی کار اضافی.

 

بی توجهی به یکی به نفع دیگری، کسب و کار شما را آماده و بی جهت می کند. زمانی که با هم برای شکل دادن به اهداف استفاده شوند، بهترین کار را دارند. مهم است که از هر دو دنیا بهترین استفاده را داشته باشید تا شاهد موفقیت شرکت خود باشید.

از آنجایی که هیچ روش دقیقی برای اندازه گیری یک هدف کیفی وجود ندارد، تشخیص اینکه چه زمانی به هدف رسیده یا نه، دشوار است. نتایج اهداف کیفی برای بحث یا تفسیر باز است زیرا نتایج مورد انتظار دقیقاً تعریف نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *